25 lipca 2016

ODPOCZYNEK NA WSI

     Witajcie Mili Czytelnicy!
  Dziś chciałabym podzielić się z Wami radosną mini refleksją na temat odpoczynku wakacyjnego na wsi.
  Najbliższe dni spędziłam w stosunkowo beztroskiej atmosferze, w otoczeniu sosnowo-dębowych lasów i tajemniczych jezior. Powoli ta niesamowita przyroda wyciszyła moje wnętrze. Sprawiła, że odetchnęłam nieco i skupiłam większą uwagę na pięknie - stworzeniach Bożych - w konsekwencji na Bogu. I Bóg przyniósł mi ukojenie. Złagodził nadwyrężone struny nerwowe, oczyścił i uleczył rany tkwiące w sercu, czyli w subiektywnym rozumieniu przeniósł mnie na polanę sielanki.
  Dopiero trwając w tej sielance mogłam rzeczywiście cieszyć się cudownością natury. Tańczyłam więc w mulastej tafli jeziora, śpiewałam na leśnej ścieżce ''Błogosławieni miłosierni'', biegałam po szyszkach i kamieniach, wdychałam bursztynowe powietrze i uśmiechałam się do kwiatów.
  Sądzę, że mnogość PIĘKNA przyrody czyni człowieka radosnym, ponieważ zbliża do Ojca piękna, do Piękna samego w Sobie - Boga, czyli do źródła radości. Dlatego też tak ważne jest dla mnie przebywanie na wsi, gdzie dziko rosnące róże i rzędy wiekowych olch są tak powszechne jak nowoczesna architektura w mieście.
  Uważam, że powinno być to równie istotne dla każdego człowieka, który pragnie spokoju w duszy i pokoju w życiu, ponieważ nikt nie znalazł i nie znajdzie tych wartości poza Bogiem












Do napisania Mili Czytelnicy! 
Maria Sokołowska





  



1 komentarz:

  1. Zycie wsrod przyrody jest bezporednim kontaktem z pieknem i pozywieniem ktore Bog dal abysmy doswiadczali Jego dzieł stworzenia.

    OdpowiedzUsuń