3 czerwca 2014

W opiumowych stadiach tną ametyst antagonistyczności

     Kochani,
Napisałam dzisiaj wiersz. Mówi o zatraconej godności człowieka, który płynie z prądem rzeki, tak, jak zdechłe ryby (jeśli wiecie, co mam na myśli ;)) Chciałam się z Wami nim podzielic.
Aha i proszę, przeczytajcie to, bardzo ważne :)

http://niezalezna.pl//55976-tylko-u-nas-maria-sokolowska-nie-walcze-z-premierem-mi-zalezy-na-dobru-polski


,,Z prądem rzeki''

W opiumowych stadiach
niewyklętych jeszcze,
a czułych na wznak
godzi ludzka godnośc.

I płynie wśród jesiotr
w dół własnych przewinień,
za nic ma wolnośc,
za nic trupy.

Jej łuski, opium
barwią się w neony
od niedostrzeżenia
odbitego łgarstwa.

Tak, w tym odurzeniu,
zachwycie nicością
odpowiada biernie
utracona wolnośc.



Maria Sokołowska 17 lat
03.06.2014 r.




Wstawiam jeszcze jeden wiersz. Ten jest bardziej filozoficzny. 


,,Ametoidalne antagonistyczności''


Biegnie litośc łąkami
ckliwych fiołków,
biegnie łąkami
w kres ametystu.

Biegnie i wpada
w białoskości skronie
uległych płatków
z rannej wieczerzy.

Biegnie i marskośc,
nie wpada w biebrzę,
w radośc, fiolet.
Biegnie dalej.

Cóż, mi zostaną
stare użytki.
Nie wszystkie pofruną,
a zmienią na zawsze

ametyst.




Maria Sokołowska 17 lat
27.05.2014 r.









     Dzisiaj znów jest pięknie! Świerszcze tworzą cudowną aranżację do promiennych nutek drozda, a ten przygrywa w balecie motyli. Ach, a do tego prognozy pogody na następne dni są niezwykle obiecujące (przynajmniej w Gorzowie :3 ).
     Miłego i cieplutkiego tygodnia Wam życzę
i oby Bóg błogosławił Waszym planom! :)



82 komentarze:

  1. Dopiero teraz wpadłem na Twój blog. Bardzo ładne wiersze. Ja w Twoim wieku też pisałem wiersze - część z nich uważam do dziś za nienajgorsze - natomiast tytułu "Ametoidalne antagonistyczności" nie wymyśliłbym w życiu.
    Bardzo ładne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że publikujesz regularnie, bo zaczynam być stałym czytelnikiem i zaglądam tu często. Czytałem wywiad i w 100 procentach się zgadzam z twoim tatą-jesteś artystką z prawdziwego zdarzenia.
    Z Bogiem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz ty w ogóle rozum i godność człowieka?!

    OdpowiedzUsuń
  4. Droga Marysiu.
    Chciałbym ciebie zaprosić na uroczystość patriotyczną do Sławna. Prosiłbym ciebie o kontakt mailowy napisz pod mój adres e-mail: lukaszsuchanowski@vp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, ale nie jestem w stanie skorzystac z zaproszenia. Serdecznie pozdrawiam i dziękuję :)
      Jestem z Wami:)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Temat ciekawy, ale wiersz niedopracowany, widze, ze martwisz sie tymi, którzy nie sa tego warci. Nie mysl o złych ludziach, mysl tak jak przed zadaniem pytania płemiełowi, o tym co lubisz, kochasz , szanujesz, co wartosciowe. Podziwiam i życzę wytrwałosci, siły i konsekwencji w dążeniu do swoich celów.

      Usuń
  5. Droga Marysiu, mnie również zależy na Polsce i Polakach. Jestem wolontariuszką w organizacji harcerskiej i poświęcam swój czas i siły, by zmieniać rzeczywistość.
    Polityków mamy jakich mamy, jednak uważam, że Prezesowi Rady Ministrów, który stoi na czele demokratycznie wybranego rządu, należy się szacunek z racji jego funkcji jaką pełni w państwie. Dla jasności dodam, że jestem przeciwna obrażaniu najważniejszych osób w państwie, a to z którego krańca sceny politycznej się wywodzą po prostu nie ma znaczenia. To są osoby, które noszą na sobie ogromną odpowiedzialność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...dokładnie a nie opluwac innych w imie patriotyzmu. "Marysiu nie idz ta droga".

      Usuń
  6. Piękne wiersze :) Wszyscy staramy się pozytywnymi komentarzami dodać Ci nadziei, otuchy i siły. Czuję że potrzebujesz poczucia że jesteśmy z Tobą wtedy kiedy Cię atakują i pamiętaj "Kto kocha Boga, nie wstydzi się przed światem dziel, jakie czyni dla Niego, ani ich nie ukrywa ze wstydu, choćby cały świat miał je potępić. I słusznie. Kto bowiem wstydziłby się przed ludźmi wyznać Syna Bożego i wyparł się dzieł dla Niego spełnionych, tego i On zaprze się przed Ojcem swoim"

    Dzisiaj pisałem artykuł o bohaterach i chyba zbiegliśmy się myślami ponieważ również pisałem o "płynięciu pod prąd" wspomniałem tez o Tobie, jak chcesz to zerknij:) http://odwazsiemowic.blogspot.com/2014/06/zostan-bohaterem-boga-i-ojczyzny.html#more

    Z Bogiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzegorzu, piszesz "piękne wiersze :)"

      Zgodzę się z Tobą, gdy objaśnisz mi sens tych słów:

      Biegnie i marskośc,
      nie wpada w biebrzę,


      i jak już się o to pokusisz, to może łaskawie jeszcze taki drobiazg:

      I płynie wśród jesiotr

      Usuń
    2. PS
      Nie pytam autora. Autor ma prawo wymyślać różne "licentia poetica.
      Dlatego nie wszyscy muszą to rozumieć i nie wszystkim ma się to podobać.
      Ale to Ty napisałeś, że to piękne wiersze, więc pewnie je zrozumiałeś. Proszę więc Ciebie - podziel się swoją wiedzą i mądrością z takim laikiem jak ja.

      Usuń
  7. Powtarzam bo migasz się od odpowiedzi: I co Ty myślisz, że te kilka zdań, rzekomych "argumentów" wystarczą jako uzasadnienie do Twoich słów? Rzuciłaś oszczerstwo i nie potrafisz go udowodnić. Wyrwany cytat ze Znaku ma świadczyć o zdradzie? Nie rozśmieszaj mnie...czytałaś resztę tego tekstu, na który się powołujesz? Nie sądzę, nawet nie potrafisz dobrze przytoczyć tego zdania, które tam padło. Rząd Olszewskiego? Nawet bez głosu Tuska upadłby bo był zwyczajnie w świecie nieudolny i skłócony wewnętrznie. Gazociąg północy? Porozumienie końcowe zostało podpisane w 2006 roku, mam Ci przypomnieć kto wtedy rządził w Polsce? Bo nie był to Tusk...zresztą nazywanie tego nowym paktem R-M świadczy o Twojej ignorancji jeszcze dobitniej. Kradzież pieniędzy? Udowodnij, że była to kradzież. Wiele więcej? No to słuchamy. Dziewczyno, niedługo będziesz miała 18 lat, gdybyś to mnie nazwała zdrajcą wytoczyłbym Ci proces o zniesławienie, naucz się brać odpowiedzialność za swoje słowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby rządy w Polsce miały upadać z tego powodu, że są nieudolne, obecny byłby już tylko marnym wspomnieniem. I to wielkrotnie. Nie kompromituj się. Zwłaszcza w obecności dzieci.

      Usuń
    2. A może by tak merytoryka, a nie puste hasełka jak Marysia? Rząd Olszewskiego upadł ponieważ był skłócony wewnątrz oraz nie potrafił sobie znaleźć większości. Proste. Do tego naprawdę nie trzeba żadnych spisków. Dzisiejszy rząd choć zły, ma większość oraz jest dość spójny i tym wygrywa. Jeśli nie potrafisz powiedzieć nic mądrego to milcz, czekam na odp Marysi.

      Usuń
    3. Obawiam się, że podobnie jak ja, nie doczekasz się żadnej odpowiedzi od patriotki.

      Usuń
    4. Będę ponawiał to pytanie do skutku. Nawet jeśli nie odpowie to niech ludzie widzą, że kłamstwa rzucone pod publikę nie przechodzą bez echa i konsekwencji. Nawet jak się ma 17 lat i ładną buzię.

      Usuń
    5. mam nadzieję, że dostaniesz bana i przestaniesz się rzucać :DDD

      Usuń
    6. Bana? Nie będzie chciała to nie odpowie, ja nic do Marysi nie mam poza tym, że chciałem żeby jakoś lepiej uargumentowała swoje zdanie...zresztą wydaje się niegłupią dziewczyną (choć wg mnie nieco zmanipulowaną), na pewno mądrzejszą i bardziej kulturalną niż co poniektórzy jej "obrońcy" tutaj.

      Usuń
    7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    8. jedirevenger czego ty oczekujesz od dziecka któremu wydaje się już ma poglądy? ... wiedza + doświadczenie = poglądy... tu tego brakuje .. jeszcze

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie zaś niewiele obchodzą Twoje poglądy polityczne. Co zaś do wierszy - są infantylne, trochę głupawe, na siłę poetyzujesz swój język przez, co widać jak bardzo to jest wymuszone. Jedyne co mogę Ci doradzić, to spróbuj przeczytać jeszcze raz swoje wiersze i dostrzeż to grafomaństwo typu "
    Biegnie litośc łąkami
    ckliwych fiołków,
    biegnie łąkami
    w kres ametystu."
    Jeśli nadal go nie dostrzeżesz, to polecam porzucić pisarstwo na jakieś 30 lat. Wówczas Twoj język się skonsoliduje i stanie się znośny.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak byłem mały napisałem wiersz:

      "Był se koń,
      był se słoń
      koń se pił
      a słoń tył"

      i jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam! :D

      Usuń
  10. Piękne wiersze :) Nie przejmuj się krytyką. Jest mnóstwo ludzi, którzy Cię popierają! Mam pytanie: jakie książki lubisz czytać?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludzie myślący czekają na przeprosiny od województwa lubuskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe w imieniu których "myślących osób" pytasz, bo na pewno nie w swoim. Bezsensownie najeżdżając na Marię pokazujesz swój brak godności i poczucia moralności w stosunku do osób jeszcze młodych, które mają prawo mieć własne, odmienne, ukształtowane poglądy, ale mają też prawo czasami użyć niewłaściwych słów do ich wyrażania. Co Ona Ci zrobiła?! Naprawdę jesteś na tyle łatwowierny, że połykasz wszystko co mówią inni Twojego pokroju krytycy? Bo ta wypowiedź na tak zwane "własne zdanie" nie wygląda. Przeprosin to Ty możesz żądać od własnych wychowawców za brak manier w swoim asortymencie pozornych zalet. Naprawdę zastanów się o czym właściwie starasz się mówić, bo ja osobiście z tego bełkotu niewiele rozumiem...

      Usuń
    2. Cóż, napiszę jeszcze raz, bo pierwsza wersja mojej odpowiedzi gdzieś "zaginęła" ;)
      Ja (i reszta "myślących ludzi" o których piszę) w przeciwieństwie do Ciebie i Twojej idolki, mam argumenty. Dziewczynka jak papuga powtarza poglądy wpojone od dziecka, teraz zauważyła, że to się sprzedaje, i kreuje siebie na taką właśnie osobę. Nie wiem, czy w świecie realnych też ocieka taką obłudną miłością do bozi i każdego żywego stworzonka - nie znam jej. Jednak w internecie robi furorę, co, łagodnie mówiąc, źle świadczy o naszym kraju. Naprawdę mianem "bohaterki" obwieszcza się dziecko, które popisało się co najwyżej brakiem kultury, nie argumentując tego w żaden sensowny sposób? Dziecko, które jest tak mocno zindoktrynowane, że głosi takie absurdy jak: "homoseksualizm to choroba psychiczna", "Żydzi sami pchali się do pieca", a Macierewicz to wzór patrioty? Dziecko, które twierdzi, że Polska jest krajem katolickim(sic!), dziecko, które swoją grafomanią sprawia, że wielcy poeci przewracają się w grobach? Dziecko, które, zgodnie z relacjami jej szkolnych kolegów, podważa prawa fizyki na rzecz bozi? Zaraz jej obrońcy mnie zakrzyczą, zwracając uwagę na jej kulturę i nieskazitelne maniery. Otóż to skrajna obłuda. Nie szanuję nacjonalistów w ogóle, ale już wolę tych, którzy "uczciwie" rzucą mięsem i powiedzą o co im chodzi. Naprawdę, jeśli naród polski nie ma nikogo innego, kto broniłby jego interesów, to jest mi po prostu smutno.
      Ps: Pani Oliwio, mała rada na przyszłość - argumenty ad personam są kiepskim pomysłem na prowadzenie cywilizowanej rozmowy. Pozdrawiam i życzę miłego dnia. ^^

      Usuń
    3. ... marysia to inteligenta osoba ale jeśli pojdzie ta droga to utonie we własnym rozgoryczeniu podobnie Macierewicz czy kaczynski..

      Usuń
  12. Kiedyś pracowałem trzy i pół roku w Twoim mieście i bardzo je znielubiłem, ale dzięki Tobie muszę się z nim przeprosić. Cieszę się, że jesteś tak wyjątkową Polką, nie tylko pod względem Twojej twórczości ale i patriotyzmu, który dziś prędzej przecież znaleźć można przy drodze, wymieszany z błotem, niż w ludzkich sercach. Gratuluję przede wszystkim Twoim rodzicom, że wychowując Cię pamiętali o Bogu, honorze i Ojczyźnie. Bardzo mi przykro natomiast, że jesteś teraz napiętnowana przez środowiska dziennikarsko lewackie, ale może i na dobre Ci to wyjdzie - będziesz wiedziała jak tępić ich głupotę. Życzę Ci dużo wytrwałości, szczególnie w trwaniu w Twojej postawie, cierpliwości, szczególnie do tych złych ludzi oraz prostych, pełnych światła życiowych ścieżek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..jeśli patriotyzmem dziś jest antysemityzm, rusofobia, brak szacunku dla demokratycznie wybranej władzy i pozbawione merytoryki pyskówki to boje się o Polske

      Usuń
    2. zmień twarz bo mi się na nią srać chce :) :D

      Usuń
  13. Kochana, poezja to nie tylko składanie słowa do słowa, niezależnie od tego, jak bardzo są wyszukane... Nie wiem, jak możesz uważać się za poetkę, jednocześnie twierdząc, że poezji nie czytasz (poza wierszykami swoich koleżanek). Polecam najpierw zaznajomić się z twórczością docenianych poetów, poczytać troszeczkę na temat poetyki i zastanowić się, czy w obecnej sytuacji nazywanie samej siebie "artystką" jest odpowiednie. Poezja to sztuka, a wszelka twórcza aktywność, choć może być to dla Ciebie zaskakujące, wymaga prawdziwego intelektualnego zaangażowania. Twoje wiersze to niestety tylko wierszyki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładnie piszesz. :) Na pewno z czasem będzie jeszcze lepiej.
    Przeczytałam wywiad, dobrze, że cały czas trzymasz się tego samego. Nie daj się!

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć! Słuchaj, pewnie i tak usuniesz ten komentarz albo go nie zaakceptujesz, albo też nigdy nie przeczytasz. Nie piszę tego po to, żeby Cię obrazić albo sprawić Ci przykrość, tylko po to, żebyś zrozumiała, że robisz z siebie pośmiewisko. Do tego stopnia, że zaczynam się zastanawiać, czy ktoś Cię przypadkiem nie podstawił.
    Na pewno uważasz się za patriotkę, jeśli nie nacjonalistkę. Powiedz - czy znasz znaczenie tych słów? Bo ja na przykład znam i wiem, że między innymi patriotyzm przeradza się w używaniu poprawnej polszczyzny, nie wtrącaniu do wypowiedzi słów angielskich, jeśli istnieją polskie odpowiedniki. Na Twoim blogu (którego działalność wznowiłaś po zyskaniu popularności - o ciekawe dlaczego?) co druga notka ma tytuł w języku angielskim. Nie wspominam już o błędach językowych! Mówi się "patrzyłam" a nie "patrzałam". Myślisz, że nikt nie będzie się interesował Twoimi wcześniejszymi wpisami? A może rok temu wcale nie byłaś "patriotką", tylko nagle zmieniły Ci się poglądy, bo spotkałaś premiera, coś tam do niego powiedziałaś i on Cię zapamiętał. Mógł się w ogóle nie przejąć - i chyba lepiej by zrobił, bo mniej by było szumu wokół Ciebie. Nie mówię, że rządy w Polsce są idealne, bo bardziej przypominają program komediowy, niż cokolwiek co ma "ręce i nogi". Być może masz trochę racji w całej tej sprawie z premierem - nie interesowałam się jego życiorysem ani nie brałam udziału w wyborach, bo wtedy jeszcze nie mogłam. Nie mniej jednak wszystkie inne rzeczy, które mówisz tylko Cię ośmieszają.
    Na swoim ask.fm napisałaś, że Polska jest krajem katolickim. Dawno się tak nie uśmiałam. Sama jestem katoliczką, więc moje rozbawienie nie miało na celu nikogo urazić! W Konstytucji (swoją drogą, najważniejsza ustawa w państwie, z którą zgodne muszą być wszystkie inne akty normatywne uchwalane w kraju) jest wyraźnie powiedziane, że Polska jest krajem ŚWIECKIM. Na Twoim miejscu byłabym ostrożna w pisaniu tego typu rzeczy, bo jak (już nawet pomijając Twój wiek) można traktować poważnie człowieka, który chce się wypowiadać o państwie, polityce i politykach, skoro nie ma pojęcia o konstytucji?
    Podobno woda sodowa uderza do głowy momentalnie - nie wiem czy to prawda, bo nigdy nie poznałam tego uczucia - ale dziewczyno, opamiętaj się! Jesteś dopiero w pierwszej liceum, więc Twoja wiedza jest zbyt uboga, żebyś mogła się w pewnych kwestiach wypowiadać. Moja też i w życiu nie mówiłabym o rzeczach, o których nie mam pojęcia. Zauważyłam jednak Twoje błędy i nie wytykam Ci ich, a jedynie, jako starsza (niewiele, uwierz) koleżanka doradzam, żebyś nie robiła z siebie pośmiewiska i jeśli czegoś nie wiesz na pewno, po prostu sprawę przemilcz. Przemyśl to, co napisałam, jeśli chcesz i zastanów się nad swoim zachowaniem, nie wyjdzie Ci to na złe, a może i ludzie zaczną Cię poważnie traktować. Musisz wiedzieć, że ciąży na Tobie duża odpowiedzialność, dlatego, że wiele osób takich jak Ty, które również nie mają pojęcia o Konstytucji, czy też znaczeniu niektórych słów, będzie brać z Ciebie przykład i kiedy będą czytać te zawierające istotne błędy - sądzę, że nie wynikające z czystej głupoty, a po prostu niedostatecznej wiedzy - wypowiedzi, tak to zapamiętają i powtórzą dalej. I pół biedy, że dostaną gorszą ocenę na WOSie, gorsze jest to, że potem będą to powtarzać i społeczeństwo zgłupieje. Weź to sobie do serca. Pozdrawiam! Trzymaj się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "patriotyzm przeradza się w używaniu poprawnej polszczyzny" wracaj do szkoły agnieszko aleksandro, pouczaniem innych zajmij się później.

      Usuń
    2. Zwykłe przejęzyczenie... a to różnica. Nikt nie ma pretensji do Marysi o to, że jest młoda i wciąż czegoś tam nie wie czy nie rozumie... jednak brak wiedzy nie może być podstawą poglądów - na mój gust podsycanych fobiami i atrakcyjnością skrajności... dla nastolatki to wciąż zbyt dużo i skutkuje kompromitowaniem się.

      Usuń
  16. Ciesze się, że nawet w młodszym pokoleniu są takie osoby jak Ty ,które nie dają się zwodzić medialnej propagandzie i widzą świat taki jaki jest naprawdę. Mało kto widzi, że tak naprawdę niewiele poza nazwą ustroju się zmieniło. Ci sami ludzie i te same układy. Nie daj się krytyce skierowanej na Ciebie po to żeby Cię zniechęcić do wszystkiego. PZDR Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszysz się gdy młoda osoba otumaniona jest ideami którym hołduje nie do końca je rozumiejąc o poziomie wiedzy politycznej nie wspomnę... to cię cieszy obserwator5? Tu nie chodzi o krytykę kogoś kto ma inne poglądy lecz o mówienie rzeczy głupich.

      Usuń
  17. Nie można Cie nie pochwalić za autoreklamę i skuteczny lans w mediach, jak na tak młodą osobę udało Ci się to znakomicie.. dam Ci jednak radę: zdecydują co chcesz robić, poezja, moda, rysunek, polityka - ze wszystkiego jednocześnie dobra nie będziesz i sprawa z Tuskiem pokazuje jak łatwo o kompromitację - czasem mimo rozgłosu nie będzie to opłacalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Autor bloga: Chyba nie wiesz co piszesz, jaki lans? To media zrobiły nagonkę na dziewczynę i zaczęły wyszukiwać jakie się tylko da haki na nią za to, że po prostu wyraziła swoje zdanie na temat nieudolnego premiera (który m. inn. oddaje najważniejsze dowody w spr. katastrofy smoleńskiej w ręce takiego mordercy jak Putin). Czy to jest premier Polski? To jest postawa sługusa, a nie premiera.
      Skompromitował to się właśnie imć Tusk. Najpierw zająkał się na całego po pytaniu dziewczyny a za drugim podejściem odwalił manianę z kwiatami.
      Co do opcji "zdecyduj się" to powiem Ci tylko jedno: właśnie tacy ludzie, którzy ślepo zapatrzeni są na jeden kierunek, jedną dziedzinę, zasilają często grono bezrobotnych. Wiadomo, że dziewczyna ze wszystkiego nie będzie idealna, ale próbuje w kilku dziedzinach i idzie jej całkiem dobrze.
      Podam Ci tylko jeden przykład - gość, który mógł być naprawdę niezłym kompozytorem muzyki klasycznej, został wielkim aktorem. Mowa o Anthonym Hopkinsie. Luknij sobie na youtubue filmik pt. "and the waltz goes on".

      Usuń
    2. ...dziewczyna bladego pojęcia nie ma o polityce a nazywa tuska zdrajca... trzeba mowic to co się wie a nie wiedzieć to co się mowi.. Można mieć swoja opinie tu ale na tle podziwiania np. Macierewicza to zakrawa na psychozę ... ps. "premiera (który m. inn. oddaje najważniejsze dowody w spr. katastrofy smoleńskiej w ręce takiego mordercy jak Putin)" - poczytaj prawo międzynarodowe

      Usuń
    3. Do tego żeby dostrzec dwulicowość i nieszczere intencje imć donalda nie trzeba znać się za bardzo na polityce. Grasz takiego mądrego a zajeżdżasz samymi ogólnikami. Prawo międzynarodowe powiadasz... a może Ty zacytujesz z niego jakiś fragment potwierdzający Twoje tezy?
      Czy odpowiesz mi swoimi słowami (wg Ciebie) dlaczego pan donald zostawił wszystkie dowody katastrofy tupolewa w Rosji - czarne skrzynki i wrak? ...bo nagrania z czarnych skrzynek, które miesiącami leżały u ruskich tylko ślepiec nazwałby dowodami. Dlaczego tak łatwo zgodził się na konwencję chicagowską, która dotyczy lotów cywilnych (podczas, gdy na pokładzie znajdowali się Prezydent RP oraz dowódcy Wojska Polskiego? Dlaczego nie zgłosił się do NATO żeby umiędzynarodowić śledztwo w spr. katastrofy? Jak wytłumaczysz zdjęcie opublikowane m. inn. w "Do rzeczy" i "wSieci", na którym Tusk trzyma zaciśnięte kciuki i uśmiecha się do Putina na miejscu katastrofy? I pytanie ostatnie: ślepy jesteś i głuchy, czy zabetonowany na pewne fakty tylko dlatego, że pochodzą z innych źródeł niż Twoje ulubione pisma, strony www i telewizja?
      Ja dam Ci inną radę poczytaj czasem coś więcej niż "Newsweek", "Polityka", gie-wu czy onet. Może wtedy dowiesz się czegoś nowego nie będziesz rzucał wyczytanymi frazesami. Wiem, to wygodne usłyszeć coś, obejrzeć i nie drążyć tematu, "bo tak w tv powiedzieli więc to musi być prawda".
      Może na MMA się znasz ale pojęcie o polityce widzę masz takie, jakie Ci podadzą w wiodących mediach, tzn. "wszyscy, którzy są przeciw tuskowi i platformersom to oszołomy i ignoranci".
      A może ta druga strona to właśnie ignoranci i oszołomy przez imć tuska omamione...?

      Usuń
    4. Widzisz morusinionosz znam się na mma a z politologi mam mgr i sporo lat na karku, ja pamietam czasy o ktorych Ty uczysz się w książkach. Co do prawa międzynarodowego i katastrofy lotniczej jaka miała miejsce w Katyniu, Rosja może oddać nam wrak tupolewa ale i może niemal dowoli zwlekać. Co do przelotu Prezydenta RP i innych ważnym postaci to po pierwsze organizatorem lotu był kancelaria Prezydenta, po drugie pogwałciło to dyrektywy bezpieczeńśtwa NATO. Prawda jest taka, że tupolew się rozbił bo piloci zignorowali wszelkie ostrzeżenia kokpitu, czemu? Bo zmusił ich do tego ś.p Lech K. Sugeruje doczytać o okolicznościach jego lądowań w Gruzji i presji na pilotach. Widzisz młody człowieku, wydaje Ci się, że jesteś rewolucjonistą, że coś wiesz, że znasz prawdę.. ja ci odpowiem usiądź do książek a nie facebooka.

      Usuń
    5. Otóż Panie oczytany nie czerpię wiadomości z facebooka tylko z mądrych książek, gazet i czasopism. Trochę czytam, zapamiętuję i wnioskuję.
      Ty natomiast powtarzasz banialuki z wiodących mediów i typowo facebookowych tzw. niusów. Łatwiej się płynie z prądem co nie?
      Co do ignorancji ostrzeżeń z kokpitu, to sprawa jest mocno dyskusyjna i do tej pory niejasna - występuje szereg sprzeczności w nagraniach odczytanych z czarnych skrzynek: w mediach ogłaszano, że padały takie słowa jak: "podchodzimy", następnie: "odchodzimy" etc. Jest to wynikiem - powtórzę się, bo chyba trzeba to jeszcze raz podkreślić - braku oryginałów czarnych skrzynek w Polsce. W dobie wysoko rozwiniętej cyfryzacji z dźwiękiem można robić przeróżne machlojki, zniekształcać go, wykasować pewne kwestie etc. Jeśli już teraz ogłaszasz za pewnik, że katastrofa była wynikiem ignorancji pilotów czy presji Prezydenta, to naprawdę można Cię tylko nazwać człowiekiem niedociekliwym, któremu nie chce się (z lenistwa?) drążyć sprawy, zastanowić się, tylko łykasz te prorządowe "prawdy".
      Poza tym ignorujesz podstawowe fakty. Otóż, za organizację akurat tego lotu był odpowiedzialny pan Tomasz Arabski, szef kancelarii premiera. Dlaczego konsekwentnie odmawia się przekazania wszystkich dokumentów na ten temat do wglądu opinii publicznej? Kolejna kwestia sporna.
      Co do Gruzji - to przecież ostatecznie pilot odmówił lądowania ze wzgledów bezpieczeństwa i Lech Kaczyński podporządkował się jego decyzji (a że początkowo upierał się na lądowaniu - to fakt, natomiast ostatecznie to nie jego decyzja została wykonana, tylko pilota).
      Co do "młodego człowieka", jeśli masz 4 dychy na karku to możesz się tak do mnie zwracać. Jeśli nie, to proszę bez tego protekcjonalnego tonu. Zresztą zweryfikowac tego nie sposób...
      I jeszcze jedno, żadnym rewolucjonistą nie jestem i nie byłem. Nie aspiruję również do takiego miana. Po prostu nie zadowalam się ogólnodostępnymi, powierzchownymi wiadomościami - "swiętymi prawdami", tylko szukam również alternatywnych źródeł informacji. Zwłaszcza, gdy coś jest tak niejednoznaczne jak sprawa Smoleńska.
      Proszę Cię wujku dobra rado - zgodnie z Twoim poglądem, że nie można byc dobrym ze wszystkiego - skoncentruj się już na tym swoim mma.

      Usuń
    6. MMA to pasja, polityka zawód.. dostrzegasz różnice? Rozbawiłeś mnie stwierdzeniem, iż L. Kaczyński podporządkował się decyzji pilotów w Gruzji... chyba zapominasz bądź pamiętać nie chcesz, co było później czyli jak odpowiedział za pilot dbający o bezpieczeństwo lotu ale niestety sprzeciwił się Prezydentowi. W Smoleńsku lądowali na czuja, zaryzykowali marginesem błędu jaki pozostawiają kokpitowe urządzenia, padła komenda podchodzimy a następnie odchodzimy.. ale nie dali już rady. Można mieć różne poglądy ale ośmieszasz się negując sposób postępowania L. Kaczyńskiego z pilotami i w ogóle z osobami nieposłusznymi mu a wziąłem Cię za młodszego z powodu głupot jakie wypisałaś odnośnie radości Tuska itd. Teraz organizatorów lotu nie można ustalić ale to podobnie jak w przypadku presji na pilotach, wiadomo jaka sosbą był Prezydent... wolałby tam pojęchać choćby stopem niż pozwolić Premierowi to organizować mimo iż art. 133 Konstytucji mówi, że Prezydent Rzeczypospolitej w zakresie polityki zagranicznej współdziała z prezesem Rady Ministrów i właściwym ministrem.. nasz prezydent pojechał jednak jak chciał, z kim i kiedy chciał. Szanuje ludzi niepopierających Tuska ale postrzeganie go jako antychrysta, mordercę, spiskowca w większości państw świadczyłby o fobii lub manii ale w Polsce o sympatyzowaniu z PiS. Uważasz, że są dwie opcję: albo był zamach w Smoleńsku albo był zamach w Smoleńsku ale nikt tego nie docieka.. poza tym zwolenników teorii spiskowej przekonuje jedynie zespół A. Macierewicza ale szacunek do samego siebie nie pozwala mi się o nich wypowiadać... i wiesz dociekaj sobie nawet płaskości Ziemi jak dla mnie ale pocieszę Cie, teraz w wyborach wygra PiS i będziesz dumny z pomników L. Kaczyńskiego na każdej ulicy i szabelkowania Rosji choć możemy jej jedynie naskoczyć i to ma mózg zdaje sobie z tego sprawę.

      Usuń
  18. Witaj,

    wypowiadasz się na temat polityków , dokonujesz wyboru partii i no cóż - może warto, abyś pozbyła się złudzeń : czy PO, czy PIS, czy SLD, czy każda inna partia... to ludzie, którzy prywatnie doskonale się znają, robią razem interesy, układają przebieg kolejnych kampanii wyborczych i szopkę dla tzw pospólstwa, które wierzy w ich programy wyborcze, obietnice i rzekomo wyznawane ideologiczne poglądy, które mają ich wyróżnić, a które są TYLKO kiełbasą wyborczą dla takich no cóż naiwnych / bez obrazy/ młodych osób jak m.in. Ty. Cieszy mnie, że masz odwagę mówić głośno co myślisz, martwi, że jeszcze nie zauważyłaś, że reklama " mordo ci moja" odnosi się do WSZYSTKICH partii, a chłam reklamowy dla ludzi jest tylko po to by przyciągnąć takie osoby jak Ty, które wierzą, że mogą coś zmienić wybierając starych, dobrze wyszkolonych / bo na wspólnych obozach bywali/ z socjotechniki polityków. Uwierz mi, że nie ma przypadków w polityce, a to co jest w mediach, to tylko szopka dla naiwnych. Chcesz coś zmienić? Możesz : tylko wówczas, gdy będziesz zmieniała siebie samą doskonaląc miłość do siebie i do wszystkich i wszystkiego co Cię otacza, gdy uwolnisz umysł od przyziemnych spraw i będziesz ponad tym. Gdy nauczysz się ciszy i będziesz odważnie spoglądała w życie, ale nie wojując, a żyjąc ponad przeciętnością.. bo teraz ..jesteś osobą taką jak każda inna, którą spotykam na ulicy - wojująca i nie mająca w sobie spokoju ducha. Powodzenia !

    OdpowiedzUsuń
  19. Bejbe, może już czas założyć bloga o polityce i przy okazji zjechać tych buraków którzy mają czelność Ci wmawiać, że się ośmieszasz. Doskonałym zaślepionym buraczkiem jest ta agnieszka aleksandra coś tam...
    Nie przejmuj się nimi i jedź ich równo, a może wkońcu się coś zmieni w tym kraju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Johny Toscani widzę, iż imponuje ci rusofobia, antysemityzm, brak wiedzy polityczno-historycznej i pozbawione merytoryki opinie... boję się o Polskę w której dla młodych ludzi liczy się pseudo oryginalność, pusta kontrowersyjność... dziewczyna trochę na wyrost rzuciła jakąś opinię i pewnie obecnie jej żałuje a dla tak wielu osób stała się przedmiotem podziwu... czy aż tak brakuje Wam ideałów i wartości?

      Usuń
  20. Wyrazy szacunku za Twoje poglądy i odwagę. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam. Dzisiaj sobie poczytałem o tobie na Wirtualnej Polsce, dlatego znalazłem tę stronę. Muszę przyznać, że jak na 17-latkę masz dość wyrobione poglądy polityczne, ale jeszcze błądzisz. Szukasz prawdy ukrytej za fasadą, a prawda jest ukryta jeszcze głębiej. Niby jesteś Polką, a jednocześnie przejawiasz fobię antyrosyjską. Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale to się wyklucza. Piszesz podobno (tak podaje Wirtualna Polska), że żydzi rozpijali Polaków i byli w ogóle antypolscy. Jednak nie zauważasz tego, że żydzi są też antyrosyjscy. Nacja ta jest wroga wszystkim Słowianom i najchętniej pozbyłaby się ich wszystkich z ziemskiego padołu. Dlatego stosując starą zasadę "divide et impera" nastawiają narody słowiańskie wrogo do siebie (nie tylko Polaków przeciw Rosjanom). Osiągają w ten sposób dwa cele: osłabiają Słowian, a niekiedy uda im się tak ich skłócić, że ci zabijają się nawzajem. I o to chodzi. O Katyniu napomknę tylko tyle: obejrzyj sobie film dokumentalny pt. "Cudze listy" nadawany w telewizji publicznej (ostatnio widziałem go na początku maja w TV Historia, ale można go sobie też ściągnąć z internetu). Otóż w połowie tego filmu (ok. 25 minuty) przedstawiony jest list Stefana Grunera do Moczara. Stefan Gruner pisze w nim o swoim bracie Julianie Grunerze, który we wrześniu 1939 roku dostał się do "rosyjskiej niewoli" jako porucznik-lekarz. Oprócz innych treści, najciekawszym dla mnie było zdanie, że "ostatnią depeszę od brata ze Starobielska otrzymałem w czerwcu 1941 roku". No i tu jest problem, bo Polaków niby wymordowano w kwietniu 1940 roku. Smaczku sprawie nadaje fakt, że córką Juliana Grunera jest Ewa Gruner-Żarnoch jedna z szefowych "rodzin katyńskich" (to ta, która nie wsiadła do samolotu 10 kwietnia 2010 roku z Kaczyńskim). Napisałem do niej maila w tej sprawie, niestety nie otrzymałem odpowiedzi. Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale Katyń to wielkie kłamstwo, skrzętnie preparowane od dziesięcioleci. Na szczęście nawet najlepsze kłamstwo ma jedną wadę - ma po prostu krótkie nogi. I właśnie to bardzo dobrze widać w treści listu Stefana Grunera do Moczara.Tyle się Niemcy i żydzi (to są właściwi sojusznicy, co powinnaś zauważyć po idei Unii Europejskiej) namęczyli, żeby zbałamucić Polaków, wszędzie zlikwidowali dowody życia polskich oficerów w sowietach po kwietniu 1940 roku (nawet Sikorski z tego prawdopodobnie powodu zginął), a tu się okazuje, że nie wszędzie. Kolejnego smaczku sprawie dodaje fakt, że możemy się tego dowiedzieć dzięki ubeckiej inwigilacji Polaków. Zło czynione Polakom obróciło się przeciwko wrogom Polaków. Szukaj prawdy, ale pamiętaj, że ta najprawdziwsza prawda jest wiele warstw głębiej niż pod pierwszą warstwą. Pozdrawiam: Jacek, który wychował się w woj. gorzowskim (dzisiaj jest to powiat strzelecko-drezdenecki), ale teraz mieszka trochę dalej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Duży szacunek za odwagę! Jesteś młodą osobą i masz już własne wyraziste poglądy - godne uznania! Otrzymasz dużo komentarzy - jedne będą pozytywne drugie wręcz przeciwnie... Pamiętaj że te nieprzychylne będą pisali ludzie złośliwi, tchórze oraz mali duchem i umysłem więc nie przejmuj się tym! Życzę powodzenia i wielu sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...szacunek zyskuje ten kto nazywa premier zdrajcą i nie umie merytorycznie tego uzasadnić? Ktoś kto homoseksualizm nazywa chorobą? Komu imponuje Macierewicz który odtajnił akta agentów i naraził ich życie? Smutne...

      Usuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jesteś jeszcze dzieckiem. Nie mieszaj się w dorosły świat. To niepotrzebne. Korzystaj z tego, że jeszcze jesteś dzieckiem, na dorosłość przyjdzie czas. Dojrzej zanim wkroczysz w ten świat, skonkretyzuj swoje poglądy, trzymaj się swoich postanowień. Jesteś jeszcze dziewczynką. Oglądałam Twój wywiad dla przewietrzyc-gorzów. Flesze fotoreporterów są kuszące, kamery przyciągają, a dawanie wywiadów daje Ci złudne poczucie dorosłości. Jeszcze nie czas na to.

    www.kaluznapisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Maryska ja tak to wszystko tu czytam I z jednej strony na pomoc Tobie to juz za pozno. Szkoda.ze tak mloda osoba jest zgnita do szpiku kosci. Ale ktos tu Wyzej dobrze napisal. Chcialabym abys to przemyslala wszystko. Serio mozna z tej Cale Glupiej sytuacji jeszcze wyjsc z twarza. Odpuszcze Ci Jesli chociaz raz zobacze ze jest Ci przykro z zaistnialej sytuacji. Czepiam sie Ciebie a tak na prawde na najnowszych zdjeciach wygladasz na zajebiscie zdeptana. A to moja Droga dopiero poczatek. Ida Wakacje nie Szkoda Ci tego pieknego czasu na takie sprawy ktore Cie przerastaja? Maryska 17 lat to piekny czas. Czas na Glupie zakochiwanie na motyle w brzuchu. Na wypady z kolezankami na glupoty. A nie na robienie wala z siebie samej. Takie stare przyslowie szanuj sie. Na tyle na Ile sama bedziesz sie szanowac na tyle inni beda Cie szanowali. Czasami rodzice zle Nam wartosci wpajaja. Ale o tym dowiadujemy sie po fakcie. Zaczynam sie o Ciebie martwic. I bog Ci tu nie pomoze.

    OdpowiedzUsuń
  26. Anna Basa - Ty naprawdę nic nie rozumiesz !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze I nie rozumiem. Ale Jesli nie poteafisz nie pchaj sie na afisz.

      Usuń
    2. Dawid Wieczorek a Ty co rozumiesz? Młodzi ludzie poszukują swojej drogi, niezadowoleni z obecnego stanu szukają jakiś opcji - ja to rozumiem, ale życie to nie film i wybór kontrowersyjności poglądów, bunt, oryginalność i ortodoksyjność w sytuacji gdy brakuje temu wiedzy i merytoryczności, nie jest młodością lecz głupotą.

      Usuń
    3. Autor bloga - ja rozumiem Ty nie.Najogólniej rzecz ujmując niezrozumienie polega na tym, że istnieje między Nami ogromna różnica w spostrzeganiu i świadomości, polegająca na tym, ze patrzymy na tę samą rzecz, a widzimy zupełnie co innego.

      Usuń
    4. Dawid Wieczorek a gdzie w tym wszystkim obiektywizm a co za tym idzie prawda? Sednem punktu widzenia nie może być punkt siedzenia bowiem wówczas wolność bylibyśmy winni wszystkim odizolowanym wariatom, nie sądzisz?

      Usuń
    5. Jedyną prawdą wszechrzeczy jest Bóg. Osoby ze świadomością Istnienia Boga są najbliżej prawdy. Myśl poznawcza rzeczy u tych osób nieustannie dąży do prawdy i sprawiedliwości Bożej. Należy uznać, że takie osoby są obiektywne i najbliżej prawdy. Oczywiście, nie przekonam osób z odmienną świadomością, bo Ich system sprawiedliwości opiera się się na innych przesłankach.

      Usuń
    6. To nie rozstrzyga jednak kwestii zwanej prawdą.

      Usuń
    7. Prawda jest jedna i zawsze zwycięży świadczy o tym, choćby ostatnie głosowanie nad uchyleniem immunitetu Panu Kamińskiemu.

      Usuń
    8. Prawda jest tam gdzie jest wiedza

      Usuń
  27. Warto by było ciebie mieć po naszej stronie. Jesteśmy oddolnie powstajacą partią polityczną.
    odzyskamypolske.org

    OdpowiedzUsuń
  28. Po udostępnieniu opinii społecznej nagrań rozmów z podsłuchów polityków Platformy Obywatelskiej pełniących wysokie stanowiska w rządzie premiera Donalda Tuska, słowa Marii o zdradzie nabierają szczególnego charakteru.
    Wszelkie zło i patologie dotykające Naszą Ojczyznę, o którym Pisała Maria w Manifeście "dlaczego uważam Pana premiera za zdrajcę" wynika z braku Szacunku i Miłości do Naszej Ojczyzny Polski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałem negatywne komentarze wyżej i jak teraz się czują po tym co się okazało z TUSKIEM i jego rządem?

      Wiec widać po Marii Patriotyzm jest niezależny od wieku, bo BÓG i HONOR = PRAWDA i OJCZYZNA jest jedno co gwarantuje stabilne i godne życie narodu. Polski

      Usuń
    2. Odnośnie manifestu,które ukazało się "W sieci" Marysia dodała jeszcze jedenasty punt jako dopowiedzenie, które udostępniłam stronie dr. Hałata:
      Rząd Pana Donalda Tuska narzucając ideologię gender poprzez m.in. seksualizację dzieci i młodzieży niszczy w nich czystośc zabijając niewinnośc. Pan premier przyczynia się tym samym do zagłady narodu Polskiego. Aby doszło do unicestwienia naszej cywilizacji nie potrzeba już bomb atomowych, czy ogromnych meteorytów. Wystarczy zniszczyc naszą godnośc, moralnośc oraz same podwaliny człowieczeństwa. Gender ma na celu tylko i wyłącznie - całkowite wynaturzenie człowieka, odcięcie
      się od człowieczeństwa i wszystkiego, co je tworzy, odcięcie się od Bożego stworzenia, zapomnienie samego pojęcia ,,bóg''. Czyli innymi słowy - chce wywrócic świat do góry dnem, jak łódź i utopic go w zgniliźnie grzechu i niemoralności. Ten bestialski kult (gdyż inaczej nie można tego nazwac) próbuje z człowieka zrobic bezmyślny, jednostkowy, nic nie znaczący ,,niepodmiot''. W Polsce, jak i na całym świecie gender próbuje się wprowadzic potajemnie i
      łagodnie, tak, by ludzie nie byli niczego świadomi. Za pięknymi hasłami: równośc, edukacja dzieci i młodzieży, sprzyjanie rozwojowi młodzieży stoją niebezpieczne działania i brutalne skutki.

      Usuń
  29. Ostatnie wydarzenia w Naszym Kraju świadczą jak bardzo zwolennicy Tuska mylili się powierzając rządy PO. Dobrze, że stało się to teraz niż miałoby dojść do całkowitego upadku Państwa. Wyłącznie Polska budowana na wartościach chrześcijańskich i patriotycznych może być prawdziwie Wolna, Sprawiedliwa i Dumna

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie słuchaj betonowych gnomów co piszą o Tobie rób swoje bo jesteś strasznie urocza, gnomy by chciały żebyś się rozbierała na swoim blogu, ale niestety niech idą sobie szukać tego czegoś na D... co śpiewa i uznaje się za artystkę gdzie indziej, niech idą szukać sado maso gdzie indziej bo nawet ich awatary są obrzydliwe fuj. Pozdrawiam i ściskam serdecznie kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Malujesz jak zawodowa malarka :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Czekam na Twoje kolejne prace malarskie. Wrzuć, bo warto.

    OdpowiedzUsuń
  33. Obrońcy Marysi - jedna wielka żenada. Jeszcze większa niż sama autorka.
    Zadałem jednemu z tych obrońców pytanie odnośnie "perełek poezji" autorstwa Marysi.
    Ale może lepiej by nie odpowiadał? Człowiek ma ograniczoną zdolność znoszenia ignorancji i głupoty. Mógłbym więc to odchorować.

    OdpowiedzUsuń
  34. Leszek Kowalikowski

    Biedny Jesteś, czytasz i nie rozumiesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwator - tak to każdy może napisać.
      Mogłem napisać, że rozumiem, ale absolutnie się nie zgadzam z filozofia autora.
      I kto by mi udowodnił, że nie rozumiem?
      A kto udowodni, że Ty cokolwiek rozumiesz? Ale w pewnych środowiskach wypada chwalić Marysię, więc natychmiast pojawia się szeroka rzesza rozumiejących jej poezję.
      Owa to rzesza potem akcentuje swoją wyższość nad tymi, którzy nie potrafią zrozumieć grafomańskich bredni.
      Gdybyś na prawdę cokolwiek z tej pisaniny rozumiał, to dokonałbyś analizy tych "wierszy". Wtedy też miałbyś prawo użalać się nad moją niewiedzą.
      Tylko, że moja niewiedza to tak na prawdę wiedza, że grafomaństwo istniało zawsze i że "jelenie na rykowisku" zawsze dobrze się sprzedawały.

      Usuń