26 czerwca 2015

Baśniowe, perłowe wakacje.

    Kochani!
  Bardzo dobrze zrobiła mi dłuższa przerwa od internetu.
Przez ten czas dumnie wkroczyłam w wiek dorosłości. Witam Was więc jako osiemnastolatka!
Swoje urodziny hucznie obchodziłam w maju, dlatego też ostatnie miesiące dały mi się poznac, jako niezwykle piękne i uroczyste.
Nie tylko ze względów udanych przyjęc maj i czerwiec obsypały mnie drogocennym złotem. Sami chyba widzieliście, jakże subtelnymi wdziękami powitała nas wiosna i niedawno już lato.Wczesne wschody perłowego słońca przeplatały się z filigranową poświatą mgły, a kończące dni wieczory rozpieszczały symfonią ptasiej poezji. Ostatnio do wysmakowanego chóru ptaków dołączyły świerszcze. Codziennie już można zasypiac przy ich koncercie. Łąka staje się wówczas malowniczą sceną, a przytulne łóżko widownią.
Jakie to szczęście mieszkac w Polsce! Chwała Panu Bogu za to, że postanowił umieścic mnie w tym pięknym kraju!

Oto pierwszy wiersz, który napisałam jako pełnoletnia osoba:

''Ziemia''

Gdy marcowy groch w roztopach zatonie,
gdy przytulą mój sen lica kwietniowe,
wtem ziemi przepaska nektarem błonie
piersiami rozmydli – brązu przekorę.

Wpierw rzepak wyjrzy kobaltu andrutem
by uprzytomic pola osowiałe
i miejsca ustąpic w tangu rozprytym
żywiołami nieba – czerwienią białą.

Nim to nastąpi – filigranu słodycz
złoconego serca lilią wysłana
grochem jest ziemia ułanów słowiczych,
w roztopach jest ziemia, w łzach swego Pana.


Maria Sokołowska 18 lat
19.06.2015 r.



    Wraz z przyjaciółką zachwycamy się ostatnio baśnią o Kopciuszku. Fascynuje nas zarówno nowa wersja Disney'a, która wiosną była puszczana w kinach, jak i inne filmowe i książkowe wydania.
Zrobiłyśmy sobie mini sesję zdjęciową obrazującą właśnie Kopciuszka.














Przepięknych wakacji kochani!

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wiersz, cieszę się, że po długiej przerwie coś piszesz, nawet się trochę zacząłem martwić, czy aby ktoś w, związku z wyborami, cię nie zastraszył, żebyś przypadkiem nic nie pisała o dr Andrzeju Dudzie. Słówko o dojrzałości. To jest termin sięgający po za wiek, czy jakiś egzamin. Mamy bardzo dużo dorosłych, o mentalności i psychice niedojrzałej. M-dzy innymi przez alkohol, który pierwsze co niszczy to prawidłowy rozwój psychiczno-emocjonalny. Wpierw to, a potem ciało. Tak więc ja osobiście uważam, że zachowujesz się bardzo dojrzale. A 18 lat to piękny wiek, życzę szczęścia, zdrowia, radości i pomyślności. Wielu łask od Ducha Świętego tobie, rodzinie i znajomym!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za komentarz :)
    Pozdrawiam i życzę łask Bożych!

    OdpowiedzUsuń
  3. Są gusta, są guściki, ale te wiersze nie mają sensu, nawet po bardzo głębokim zastanowieniu. Ja wiem, że próbujesz zachować całą uwagę, którą ściągnęłaś na siebie znieważając człowieka, ale te wiersze i taplanie się w błocie w sukience zabranej prababci raczej ci nie pomagają.
    PS: Oby ci Bóg wybaczył popieranie nienawistnej polityki prawicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Weź moje ręce Panienko
    częstokroć skore do pracy
    Weź mój umysł i przytul do serca
    Weź moje serce i osłoń
    jak świecy ogarek
    niech grzech płomyczka wiary
    nie ugasi
    ps.
    zignoruj trolli,ich wciąż coś "boli",podaruj im jak świat cyniczny ;)
    uśmiech taktyczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps.
      Kochasz Matkę Bożą,tą modlitwę napisałem kilka lat temu.Miriam (Marysiu) uśmiechaj się zawsze niech uśmiech nigdy nie zachodzi jak słońce z Twoich ust,to Twoja broń taktyczna!

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. ps2
    ps.
    Uśmiechnijcie się,choć na chwilę,choć na chwilę bądzcie dla siebie,jak kwiat i motylek.Jak życie trwa tylko chwilę,zmienić świat może!, jak "Efekt Motyla"!

    Która ma Rysia? ;)
    Każda z zachwytem na Rysia zerka,chciała by mieć obok siebie w charakterze futerka.
    Rysio też marząc uszami strzyże ,bo chciałby być w komitywie z damą coraz bliżej.
    Jednak los chłopa bywa ponury, nie jedna by Rysia „obdarła z skóry”.
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Przepych Anki
    Dwie trąby!-on i ona!,jak prawa i lewa strona.Tak się z sobą droczą,jak mąż i żona.Bywa że w zapamiętaniu,bezwiednie niszczą coś po drodze,oboje wciąż w jedno chcąc zjednoczyć.W zapamiętaniu oboje,bo moje!,nie przestają się boczyć!. POli-tyki bez żony i męża,medialnego!jak zwykle POd ręką oręża w raju syczącego do ucha węża!
    http://blogmedia24.pl/blog/35
    mój blog na BM24,opuściłem bezpowrotnie,ale Ciebie na niego zapraszam!,właśnie do poli-tyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marysia ładna sukienka :D Ładnie wyglądacie dziewczyny jak dwa anioły :D Marysia ty wogóle jesteś o takiej anielskiej delikatnej duszy :D Mało kto rozumie bycie dobrym :/ I szkoda ludzi, trzeba modlić się o mądrość dla nich, dla polaków którzy umieją tylko wyzywać i skłucać ludzi ze sobą. Nam potrzeba miłości. Bóg za każdy twój dobry czyn Ci wynagrodzi, do dorosłości jednak nie trzeba lat, lecz wnętrza uformowanego, dlatego życzę ci abyś stawała się coraz bardziej dorosła i dużo łask Bożych na drodze ku dorosłości, abyś nigdy nie upadła. Pozdrawiam i ściskam serdecznie. Buziaki :D

    OdpowiedzUsuń